היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ט"ו בשבט: מנציחים את נפטרי הקורונה מהתפוצות בשדרת עצי זית חדשה בקרית שמונה

בשנים כסדרם, היו הימים שלקראת ט"ו בשבט עמוסים במבצעי נטיעות בכל רחבי הארץ, אך בעקבות הקורונה ובפרט הסגר השלישי שנמצא בעיצומו, רובם המוחלט של היוזמות בוטלו.
בארגון 'איילת השחר' החליטו שלא לוותר על המסורת הישראלית החשובה. בתזמון מושלם לכבוד ראש השנה לאילנות, נטעו השבוע 100 עצי זית בטיילת הצפונית של קרית שמונה. מדובר בעצים בגירים, אשר בעל המטע המקורי בקרית שמונה הפסיד כסף על המטע ושמח להפנות את העצים ליוזמה הברוכה.
יוזמת הנטיעות מהווה נדבך נוסף בפעילות הארגון אשר חלק ממטרתו היא לחזק את הקשר בין יהדות התפוצות לארץ ישראל. נכון לעכשיו נמצא בארגון בקשר עם קהילות יהודיות בניו יורק, לוס אנג'לס, בולטימור, לונדון, סאן פאולו וטורונטו. כעת, המטרה היא לחבר אל עצים אלו – את הקהילות יהודיות, אשר יקדישו עץ לזכר יקירי הקהילה אשר נפטרו בחודשים האחרונים ממגפת הקורונה.
הרעיון מאחורי היוזמה מתגלגל אצל הרב שלמה רענן, ראש ארגון 'איילת השחר' מזה שמונה חודשים. בשלב מסוים הצטרף אליה שותף מפתיע: יואל מרשק מהתנועה הקיבוצית. השניים חיפשו מקום מתאים בו תוכל לצאת היוזמה אל הפועל.


בסופו של דבר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) שידך בינם לבין ראש העיר קרית שמונה אביחי שטרן שהתחבר לפרויקט והחליט לקחת בו חלק. כעת, לאחר שננטעו העצים, נעטפת השדרה בחיפוי חלוקי נחל, השקייה ופינות ישיבה.
"בהתחלה חשבנו להתמקם במרכז הארץ", משתף הרב רענן, "אבל לאחר שנוצר השידוך עם קרית שמונה, הבנו שאין יותר מתאים מהעיר קרית שמונה שמהוו סמל בתודעה הישראל עם שורשים איתנים כמו של עצי הזית".
מיד לאחר הסגר, צפוי להתקיים השקה רשמית של שדרת העצים, בהשתתפות יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש הסוכנות היהודית, אשר רואה גם הוא חשיבות ליטול חלק במיזם, שנועד לחזק את הקשר עם יהדות התפוצות.
במקביל לנטיעת העצים, מוקם בימים אלה אתר אינטרנט, בה יובא סיפורים האישי של כל אחד מהנפטרים. כאשר לכל עץ יוצמד ברקוד, אותו ניתן יהיה לסרוק ולהכנס לאתר המשנה של כל קהילה וקהילה ולהתרשם מההנצחה של יקיריה שנפטרו ממגפת הקורונה.
השלב הבא של המיזם הוא להרחיב את שיתוף הפעולה בין קהילות יהודיות בתפוצות, לבין נטיעת מטעים חדשים בארץ, או לקיחת חסות על מטע קיים. "באותה מידה בה הרעיון של נטיעת עץ זית מדבר אליהם, כך אם קהילה תטע מטע זיתים – זה יחבר אותם עוד יותר. הם יוכלו להגיע לארץ ולהנות מהפירות", מחדד הרב רענן.
בתמונה: ראש העיר קרית שמונה אביחי שטרן, יואל מרשק והרב שלמה רענן

אולי יעניין אותך

Bottom ad