היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שר החינוך נפתלי בנט: הזכייה במדליית זהב של דנציגר היא אות כבוד למדינת ישראל

מיד לאחר השקת תוכנית הצפון בחינוך השבוע, התפנה שר החינוך נפתלי בנט לראיון ב"חדשות הגליל" & ילדי קריית שמונה יזכו לתמיכה במדעים, מתמטיקה ואנגלית, יהיו עוד הרבה מדליות זהב בהמשך & יוגים בכל התחומים בעלות מזערית לכל ילד & יש לכם מערכת חינוך הראויה לכל שבח

 

לאחר הודעתו של שר החינוך נפתלי בנט על התוכנית החינוכית המקיפה לצפון, כינס את ראשי מערכת החינות בצפון בבית שאן להשקתה הרשמית.

השר בנט ביקר בקריית שמונה לפני שבועיים ובמהלכו השיק את תוכנית הלימודים 'המזרחית' שעליה עמלה וועדת ביטון. השר בנט אינו מרפה מכוונתו להכניס תוכן לרעיונות המופיעים תחת הכותרת "חצי מיליארד שקלים לצפון", ובכנס הוא עמד על סעיפי התוכניות השונים.

בסיום הכנס קיימנו שיחה עם השר בנט ניסינו להבין מה מניע את השר וכיצד הוא מתכוון לממש את תוכניתו.

 

  • שלום לשר החינוך נפתלי בנט. התוכנית מקיפה תחומים רבים, אך מהן התוכניות שמבחינתך חשובות יותר?

אתחיל דווקא באפשרות שיש לכל התלמידים בכיתות ד'- ה' להשתתף בחוג אחרי הלימודים. כל תלמיד יוכל לבחור איזה חוג שירצה וזה יכול להיות מתמטיקה, אנגלית, מדעים או טניס, מחול ומשהו אחר שקרוב לליבו של התלמיד.

החוגים האלה מגיעים לילדי הצפון כדי להעשיר את עולם, בנוסף לחומר הלימודים שהם לומדים בבית הספר. זה חשוב ויקבלו אותו רק תלמידי הצפון.

החוגים הם כמובן למאמץ להעלות תלמידים ללימודי חמש יחידות במקצועות האנגלית, מתמטיקה ומדעים. וכל זה בא מתוך הרצון שילד בקריית שמונה יקבל חינוך כמו ברמת השרון.

 

  • מה עוד בהקשר הזה?

התוכנית כוללת מהלך משמעותי בבניית מבנים ברמות מתקדמות. אני רוצה את המבנים הכי מתקדמים והכי טובים מבחינת האבזור, הטכנולוגיה והאמצעים הפדגוגיים הכי מתקדמים. זה מגיע לתלמידי קריית שמונה וזהו חלק מהמאמץ להשוות תנאים עם בתי ספר במרכז.

אני מזכיר לך שבמספר לא קטן של גנים בקריית שמונה הוספנו סייעת נוספת.

 

השר בנט לא חושש לומר בקול את האמת על היחס לו זכה הצפון "עד עכשיו טיפלו במרכז ובנגב, ועיני לא צרה על כך. עכשיו הגיע הזמן לטפל בצפון, ואת זה אנו עושים".

 

  • השר בנט, מה עם הנושאים הערכיים, אלה שהופכים את התלמידים לבני אדם טובים יותר, מחוברים יותר ליהדותם ולציונות?

ציונות ומצוינות לא סותרים זה את זה. יצאנו בתוכנית 'יהדות ישראלית' ובה אנו חושפים כל ילד בישראל למושגים יהודיים וישראליים. תלמידים רבים יעלו השנה לירושלים ב'יום ירושלים', כחלק מהתוכנית.

 

  • יש היום הורים שבמפגיע מסרבים שהילדים שלהם יחשפו ללימודי יהדות. מה אתה אומר על כך?

זהו מיעוט של הורים. הרוב המכריע שמח על ההזדמנות שיש לילד שלו להיחשף למושגים וערכים יהודיים. מה זה קידוש ועוד. אנחנו עושים זאת לא בכפיה, ואני חושב שחשיפה של התלמידים למקורות זה נכון.

מי שעמדה בראש הוועדה שהכינה את התוכנית היא רחל מתוקי ז"ל מנהלת מחוז חיפה. התלמידים האלה מתגייסים בתום לימודיהם לצה"ל. מה אם לא ערכים יהודיים וציונים יתנו להם תשובות על השאלות של מה אנחנו עושים כאן ובשביל מה ובשביל מי אנחנו משרתים. אנחנו גאים בכך.

 

  • ברשותך על המכללות וההשכלה הגבוהה. האם אתה בעד הקמת אוניברסיטה בגליל או לשדרג את המכללות האקדמיות למכללות מחקריות?

העמדתי מכסות תקציביות לכל המוסדות ההשכלה הגבוהה בצפון, כולל אוניברסיטת חיפה, הטכניון והמכללות האקדמיות.

אני בוחן ברצינות אוניברסיטה בגליל, על בסיס המוסדות הקיימים.

בתוקף תפקידי כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), הנחתי את המל"ג למפות את כל נושא ההשכלה הגבוהה בארץ. אני רוצה לומר לך שמכללת תל חי היא מכללה מעולה, מכללה עם נשמה, לא רק במקצוענות. אני מרגיש את שאר הרוח. אני לא רוצה להבטיח הבטחות.

אחרי שאבחן, אקבל החלטות.

 

  • נסיים במשהו טוב. ההישג המיוחד של תלמידי דנציגר וזכיתם במדליית זהב. מה אתה אומר?

ההישג של דנציגר מעורר גאווה. הגאווה היא לא רק של קריית שמונה אלא של כל מדינת ישראל. התלמידים הוכיחו שהשמיים הם הגבול. אין שום סיבה שילדי קריית שמונה לא יהיו בצמרת בכל מדד.

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad