היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מצילים את יצחק הנשיא

לפני הכל, אקדים ואומר שאסור שסוגיית יצחק הנשיא תטופל על המגרש הפוליטי בשום פנים ואופן. זו סוגיה חינוכית מובהקת, וכך צריך להתייחס אליה.

בית הספר על צוותו עובר טלטלה קשה במהלך השנים מסיבה אחת ויחידה. חוסר בתלמידים.

זו הפעם הראשונה שאני מציין את תפקידי הציבורי כממונה על תיק החינוך במהלך 12 שנים לסירוגין בין השנים 1989 ו-2018, מהם קדנציה כממלא מקום וסגן אצל ראש העיר לשעבר פרוספר אזרן.

נתון זה חשוב לעניין, היות ויש להפריד בין 'דעות' ובין 'ידיעות'. דעה, ככל שתהיה לגיטימית אינה יכולה להחליף בדיון ציבורי את העובדות, המציאות, האילוצים וההיסטוריה של בית הספר.

ראש העיר והממונה על החינוך הוציאו הודעה על סגירת בית הספר תוך ציון הסיבה, מספר הנרשמים לכיתה א' עומד על שמונה.

אני מבקש להציע מהלך חירום ענייני שיש בו לדעתי להציל את בית הספר מסגירה, סגירה שתהיה לה השלכות מרחיקות לכת לא רק בתחום החינוך.

על ראש העיר, הממונה על החינוך והנהלת העיר לעצור את הסגירה למשך שבועיים, שבהן תצא פניה להורים לילדים, לא רק העולים לכיתה א', להירשם לכל כיתה שיבחרו ביצחק הנשיא.

כמובן שהעדיפות לכיתה א', אך פתיחת הרישום גם לכיתות אחרות תיצור דינמיקה שתיתן סיכוי מכובד להצלת בית הספר.

חשוב לומר. הצוות החינוכי מעולה. בית הספר יושב בתוך גלוית נוף מהממת שכל הורה היה חולם לילדיו. המחויבות החינוכית, חברתית פדגוגית של המורים והמערכת כזו שלמעשה התלמיד מקבל חבילה ייחודית של בונוסים בהן: מרחבי לימוד, כיתות קטנות (על זה נלחמים במרכז הארץ…), אוויר פסגות נקי, צמידות לחווה החקלאית ויחס אישי לכל תלמיד ותלמידה.

הורים רבים מעידים על טיבו של ביה"ס, וכראיה מביאים דוגמאות אישיות של הצלחה, שחלקן: ד"ר אביבה זריהן וויצמן, ילדיו של המנכ"ל יורם ביטון (שני דוקטורים) ועוד ועוד.

לעיתים, קהילה כמו קריית שמונה נדרשת לצאת מהקופסה כדי להגשים חלום של הפרט והכלל, להילחם על משהו שהוא מעל ומעבר.

אני מאמין שהורים ערכיים ואמיצים הנאמנים לטובת הילד והצלחתו יכולים לעשות את הצעד הבלתי שגרתי, קודם כל לטובת ילדיהם, מה שיכול להביא לשינוי ההחלטה.

אלו עיקריי הדברים, ואם למהלך יהיה סיכוי, אפשר להתקדם הלאה…

ההיסטוריה מלמדת שכל בית ספר שניסגר, לא נפתח (יבנה זצ"ל, סיני זצ"ל, עמל ז"ל).

ראש העיר אביחי שטרן ואופיר יחזקאלי הממונה על החינוך, מה אתם אומרים?

תגובת העירייה: מאגף החינוך בעיריית קריית שמונה נמסר: "בית הספר יצחק הנשיא סובל כבר שנים רבות ממחסור ברישום של תלמידים. השנה נרשמו 3 תלמידים בלבד לכיתה א' ולאחר שנציגים מאגף החינוך פנו להורים נרשמו 5 ילדים נוספים ובסה"כ 8. המשמעות המידית היא כי לא ניתן לפתוח כיתה א' בשנה הבאה. מצב זה ישאיר את בית הספר עם 64 ילדים בלבד. מציאות זו אינה מאפשרת לבית הספר לספק מענה חינוכי פדגוגי וחברתי נכון לתלמידים. התקיימה התייעצות עם משרד החינוך ועם  מנהלת בית הספר, אשר הבהירה את עמדתה המקצועית כי על אף הקורונה, במצב דברים זה עדיף להפסיק כעת את פעילות בית הספר מאשר למשוך שנה נוספת ללא כיתה א'. אנו מעריכים מאוד את צוות בית הספר שעשו ימים כלילות למען התלמידים ונלווה אותם בשיבוץ בבתי ספר אחרים בעיר. בנוסף, נלווה באופן אישי כל ילד וילדה בבית הספר בשילובו בבתי ספר אחרים בעיר. זהו מצב לא קל ולא פשוט, במיוחד בעת הזו, אך לאור המציאות הטופחת על פנינו בדגש על היעדר רישום לכיתה א', זהו מהלך הכרחי. אנו משוכנעים שביחד ובדגש על עבודה משותפת ופרטנית לכל ילד וילדה נוכל לצאת מחוזקים".

אולי יעניין אותך

Bottom ad